Texcentrum spol s r.o.
se sídlem
Srázná 20, 586 01 Jihlava
identifikační
číslo:
42634334
zapsané v
obchodním rejstříku vedeném
u
Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 4867
VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
Tyto obchodní podmínky se vztahují
na nabídku a prodej veškerých movitých věcí (dále jen „zboží“) v internetovém
obchodě společnosti Texcentrum, s.r.o., jakož i na právní vztahy, které s
nabídkou a prodejem zboží souvisí. Kde se v těchto obchodních podmínkách
hovoří o prodávajícím, je jím společnost Texcentrum spol. s r.o., se sídlem
Srázná 156/20, Jihlava, identifikační číslo: 42634334, zapsané v obchodním
rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 4867.Kupujícím se
pro účely těchto obchodních podmínek rozumí fyzická nebo právnická osoba, která
nakupuje v internetovém obchodě společnosti Texcentrum spol. s.r.o. zboží
s výjimkou osob, které jsou podnikateli, a při uzavření smlouvy je z
okolností zřejmé, že se koupě zboží či poskytnutí služby týká jejich
podnikatelské činnosti. Spotřebitelem se pro účely těchto obchodních podmínek
rozumí fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v
rámci samostatného výkonu svého povolání. Spotřebním zbožím se dle ust. čl. 1
odst. 2 písm. b) směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 1999/44/ES rozumí
všechny hmotné movité předměty, s výjimkou zboží, které se prodává na
základě výkonu rozhodnutí nebo jiných soudních opatření, vody a plynu,
nejsou-li stáčeny v omezeném objemu nebo v určitém množství, a elektrické
energie.
OBJEDNÁNÍ ZBOŽÍ
UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
PRÁVA A POVINNOSTI
PRODÁVAJÍCÍHO
PRÁVA A POVINNOSTI KUPUJÍCÍHO
Spotřebitel však nemůže odstoupit
od kupní smlouvy:
K mimosoudnímu řešení
spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se
sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová
adresa:
http://www.coi.cz
PLATEBNÍ PODMÍNKY
OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
1.
Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení
Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti
se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a
o zrušení
směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen
„nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely
plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o kupní smlouvě a pro účely plnění
veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím
zvláštního dokumentu.
ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES
2.
Kupující
souhlasí ve smyslu ustanovení § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb.,
o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů
(zákon o některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších
předpisů,
se zasíláním
obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu
či na telefonní číslo
kupujícího. Svou informační povinnost
vůči kupujícímu ve
smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se
zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely zasílání obchodních sdělení
plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
3.
Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho
počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky
prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv.
cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty
kdykoliv odvolat.
Reklamační
řád
2. Práva kupujícího z vadného plnění v případě prodeje zboží
2.1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Prodávající odpovídá kupujícímu zejména za to:
- - že zboží při převzetí má
vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával
s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy prováděné prodávajícím či
výrobcem,
- že se zboží hodí k účelu, který pro
jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle
používá,
- že zboží odpovídá jakostí nebo
provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení
určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- že zboží je v odpovídajícím
množství, míře nebo hmotnosti,
- že zboží vyhovuje požadavkům
právních předpisů.
2.2. Projeví-li se vada zboží dle
odst. 2.1. v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo
vadné již při převzetí.
2.3. V případě, že zboží při převzetí kupujícím nemá vlastnosti uvedené
v odst. 2.1., nebo vyskytne-li se u spotřebního zboží vada v době 24
měsíců od jeho převzetí kupujícím, má kupující právo požadovat dodání nového
zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se
vada týká pouze součásti zboží, může kupující požadovat jen výměnu součásti;
není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze
vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má
kupující právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nového zboží bez
vad, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud
nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší
počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
2.4. Pokud v případech dle odst. 2.3. kupující od smlouvy neodstoupí, ani
neuplatní právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na
opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou
slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit
jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná
nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné
obtíže.
2.5. Je-li na zboží, na jeho obalu, v návodu připojeném ke zboží nebo v reklamě
v souladu s právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít, jedná
se o dobu, na kterou prodávající poskytuje záruku za jakost, a ustanovení
tohoto článku se na takové zboží použijí pouze v rozsahu odpovědnosti
prodávajícího za jakost zboží při převzetí kupujícím dle odst. 2.1.;
v případě jiných vad, než na které se vztahuje odpovědnost prodávajícího
za jakost zboží při převzetí kupujícím dle odst. 2.1., má kupující práva ze
záruky za jakost dle čl. 3.
2.6. Právo z vadného plnění dle
odst. 2.3. kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím zboží věděl, že
zboží má vadu, anebo pokud kupující vadu zboží sám způsobil.
2.7. V případě prodeje spotřebního zboží nemá kupující práva
z vadného plnění dle odst. 2.3. dále
a) u zboží prodávaného za nižší cenu, pokud jde o vadu, pro
kterou byla nižší cena ujednána,
b) na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním,
c) u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo
opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo
d) vyplývá-li to z povahy zboží.
2.8. Má-li zboží vadu, z níž je prodávající zavázán, a jedná-li se o zboží
prodávané za nižší cenu nebo o zboží použité, má kupující místo práva na výměnu
zboží právo na přiměřenou slevu.
2.9. Kupující je povinen oznámit prodávajícímu vadu bez zbytečného odkladu
poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit. Skrytou vadu
je kupující povinen prodávajícímu oznámit bez zbytečného odkladu poté, co ji
kupující mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let po
převzetí zboží.
2.10. Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v jakém
rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění.
Prodávající v tomto potvrzení uvede své jméno, sídlo, identifikační číslo
(IČO), jakož i další náležitosti stanovené § 2166
zákona č. 89/2012
Sb., občanský zákoník.
3. Práva kupujícího ze záruky za jakost v případě prodeje zboží
3.1. Pokud prodávající prohlásí nebo s kupujícím sjedná, že na zboží
poskytuje záruku, zavazuje se tím, že zboží bude po určitou dobu způsobilé k
použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Stejné účinky
má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti zboží na obalu nebo v
reklamě. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást zboží.
3.2. Prohlášení o poskytnutí záruky může být učiněno např. v záručním
listě, v návodu ke zboží či v dokladu o zakoupení zboží.
3.3. Za vadu zboží krytou zárukou se považuje stav, kdy zboží přestane být
způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo kdy ztratí obvyklé vlastnosti.
3.4. Určují-li smlouva a prohlášení o záruce různé záruční doby, platí doba z
nich nejdelší. Ujedná-li však prodávající s kupujícím jinou záruční dobu, než
jaká je vyznačena na obalu jako doba použitelnosti, má přednost toto ujednání.
3.5. Záruční doba běží od převzetí zboží kupujícím.
3.6. Vyskytne-li se u zboží během záruční doby vada krytá zárukou, má kupující
právo požadovat opravu zboží, doplnění toho, co chybí anebo přiměřenou slevu;
není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené, má kupující právo požadovat
dodání nového zboží bez vad, ale pokud se vada týká pouze součásti zboží, může
kupující požadovat jen výměnu součásti. Nelze-li vadu odstranit a nelze-li pro
ni zboží řádně užívat, má kupující právo požadovat dodání nového zboží bez vad
nebo může odstoupit od smlouvy anebo požadovat přiměřenou slevu.
3.7. Kupující nemá právo ze záruky
dle odst. 3.6., způsobila-li vadu po převzetí zboží kupujícím vnější událost.
To neplatí, způsobil-li vadu prodávající.
3.8. Kupující nemá právo ze záruky dle odst. 3.6. dále
a) pokud kupující vadu zboží sám způsobil,
b) u zboží prodávaného za nižší cenu, pokud jde o vadu, pro
kterou byla nižší cena ujednána,
c) na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním,
d) u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo
opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo
e) vyplývá-li to z povahy zboží.
3.9. Vadu, na kterou se vztahuje záruka, musí kupující vytknout prodávajícímu
bez zbytečného odkladu poté, kdy měl možnost zboží prohlédnout a vadu zjistit,
nejpozději však do uplynutí záruční doby.
3.10. Plnění, kterého lze dosáhnout uplatněním práva z vadného plnění dle čl.
2, se kupující nemůže domáhat na základě práva ze záruky za jakost.
7.
Kontaktní údaje prodávajícího: adresa
pro doručování Srázná 20, 586 01 Jihlava, adresa elektronické pošty
info@texcentrum.com, telefon 567 321 124.
V Jihlavě dne 21. 2. 2023